SOME SAY LOVE...

Vissa kristna säger att en homosexuell kan bli "botad" genom att be till Gud. Då ska alltså Gud förvandla en till att bli straight.
Jag skulle vilja göra tvärtom. Bota min straightness och bli gay. Fatta befriande det hade varit. Eller åtminstone bi.

Jag borde skriva en bok. "Kvinnor som hatar män" ska den heta.

Men för att vara realistisk... Ordspråk och sånt finns ju inte utan en anledning, eller hur? Alla har ju en poäng. Därför kan ni inte påstå att jag är helt ute och cyklar när jag säger att "män är svin".

Finns en grej jag inte har riktigt klart för mig dock. Vet de inte om att de behandlar en fel, eller gör de det med flit? Either way så är de ju dumma i huvet.

Och fega som in i norden, hur mycket "man" de själva än må tro att de är. När det kommer till kvinnor är alla män ynkryggar. De vet ju inte ett skit. Förutom hur man snackar, det kan de. De är experter på hur man snackar sig både in och ut ur saker. Men att stå upp och verkligen be a man, det är ta mig fasen fridlyst.

Alla som har läst/hört Bibel-berättelsen om Adam och Eva vet ju också att Eva är den som syndat mest så det är hon som blir mest straffad = alla kvinnor efter henne ska straffas för det hon gjorde. Men, det står inget om att män ska behandla kvinnor som skit for all eternity. De kunde väl åtminstone hållt sig till avtalet!? Det räckte liksom mycket väl där tack.

Om ni är riktigt trogna min blogg så minns ni kanske att jag sa upp min tro på karma.
Så "what goes around comes around" är inte ens en "tröst" nu. Vi tar kort sagt all skit helt i onödan.
Om det inte kommer en belöning efter döden men det är ju lite jobbigt att gå och spekulera över.

Många säger att Gud inte är en man trots att han kallas Han, Herre och Fader. Jag vet inte men en sak är iaf säker och det är att "han" INTE är en kvinna. Känns ju som att Gud och Adam gjorde en pakt.

Väldigt vad mycket Gud det blev, men det är ju till honom de flesta vänder sig när man verkligen är frustrerad över något. Oavsett om man är religiös eller inte. Jag skulle t ex verkligen vilja ha svar på varför män ger kvinnor så mycket skit, och kvinnor bara tar emot den. Gång på gång på gång. "Han kanske har fattat nu/han kanske har ändrat sig".

Jösses... Som sagt, Gud och Adam måste gjort en pakt.


Michael Angelo fixade t o m bildbevis på det.
Och ursäkta mig men det måste varit väldigt kyligt i Paradiset......

Kommentarer
Postat av: dellen

Lyssnade du oxå på brunchrapporten?? ;)

2010-06-08 @ 20:14:25
Postat av: Jennifer

Haha näe? Vad var det för nåt???

2010-06-09 @ 02:13:09
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0