KARLSHAMNS H&M IS LIKE OH MY GOD

H&M har ju, som alla Karlshamns invånare redan vet, öppnat i Karlshamn.
Den första H&M-butiken öppnades år 1947 så nu tänkte Karlshamns kommun att det var dags att det kom hit (jag är där nu). Tog bara 63 år. Tänk att de nådde ända till Kuwait innan de nådde till Karlshamn. Hehe.

Nu har jag ju ingen aning om detta men det skulle inte förvåna mig om H&M fanns i karlshamn typ på 50-60-talet, samtidigt som det t ex fanns liv i den här stan.

Jag tycker bara att hela grejen är lite komisk...
Ryktet spreds ända till Malmö att folk köade till öppningen i flera timmar och att FOLK SVIMMADE I KÖN.
Alltså.. ingenting i världen kan väl riktigt jämföras med det. Det är verkligen ren komedi. Min spontana reaktion var ju ett gapskratt följt av ett "nämen snälla nån" och sen tänkte jag ungefär "nu har det gått över gränsen".

Nu finns det alltså 2 höjdpunkter på detta året.
1. När H&M öppnade.
2. Östersjöfestivalen.
Nej förlåt, det finns ju faktsikt tre.
3. När Club Mingels dansgolv öppnar.

Det är bra att det börjar "hända lite grejer" i Världens Ände. Jag är glad för det. Men det blir bara så roligt med allas reaktioner. Jag kan inte ens föreställa mig hur mycket snack som går nu.

"Shit brudar vad kul vi ska ha på fredag när dansgolvet öppnar WOHO! Vad ska man ha på sig? Ska inom H&M och se om jag hittar nåt :D"

En annan sak som slog mig idag:
Jag frågade Angelica "ser jag konstig ut eller? alla tittar på mig!!" sen kom jag på att just det, det gör man ju i den här stan. Man glor på andra. Jag hade vant mig vid att folk skötte sin egen business i Malmö. Herregud.

OCH:
Fredric körde mig till stan och släppte av mig vid Väggaskolan eftersom jag skulle till Angelica. 
VAD
I
HELA
FRIDEN
HÅLLER ALLA TJEJER PÅ MED!!?!!??!?!?!??!!?!??!?!?!?!??!?!!?!?!?!?!?!!?!?!?!
Där stod de i sina höga klackar, lockade hår, 6 lager foundation, fejkade skratt och ursäkta men den jävla bonniga dialektjäveln och väntade på bussen. Alla såg EXAKT lika dana ut.
Visst tänkte jag på det när jag själv gick på skolan också men nu märktes det ännu mer när man inte sett det på så länge.

Hur kul kan det vara? De kan inte på allvar tycka att det finns så himmelskt fina killar på skolan att de måste klä upp sig som om de skulle på fest. Och för hela jorden, säg inte "jag gör det för min egen skull" för då kommer jag att kräka bajs.

Ser ni helheten?

Det är synd att Karlshamns helhet liksom suger när det är så fint här, för det är ju fint. Det är allas argument "men karlshamn är ju en så fin stad". Ja, det är fint. MEN MAN STÅR INTE UT!

Ibland tror jag att folket här helt enkelt har en dålig uppfostran.
Ingen visar respekt för någon annan.
Ingen är sig själv.
Och ingen fattar ett jävla skit.

Kommentarer
Postat av: Emma L

Jag kan inte hålla med dig mer. Jag är visserligen inte ifrån Karlshamn, utan ännu värre, Tingsryd. Jag förstår ärligt talat inte vad det är med den här delen av världen. Folk är helt enkelt tröga. Det finns ingen annan förklaring. Jag räknar dagarna till studenten då jag kan flytta vart jag vill.

2010-03-31 @ 10:43:47
Postat av: nea

HAHAHAHAHAHAHAAAA!!!! jag njöt mig genom hela inlägget!



"Shit brudar vad kul vi ska ha på fredag när dansgolvet öppnar WOHO! Vad ska man ha på sig? Ska inom H&M och se om jag hittar nåt :D"



och



"Och för hela jorden, säg inte "jag gör det för min egen skull" för då kommer jag att kräka bajs."



HAHAHAHAHA!!!! IM FUCKING LOVIN`IT!!!! high five my dear friend, thanks for making me laughing :D

2010-03-31 @ 12:31:55
URL: http://kalasnea.blogg.se/
Postat av: nea

och till Emma L. I feel bad for you

2010-03-31 @ 12:33:14
URL: http://kalasnea.blogg.se/
Postat av: A to the L to the E

"

Nu finns det alltså 2 höjdpunkter på detta året.

1. När H&M öppnade.

2. Östersjöfestivalen."



Är ärligt talat inte så mycket bättre...

2010-03-31 @ 15:34:46
Postat av: Jen

Emma L: Studenten kommer vara den lyckligaste dagen i ditt liv :D Och eftersom du verkar känna som jag, lova mig - FASTNA INTE HÄR!!!!

Nea: Anytime ;D

Ale: Precis vad jag liksom menade :P

2010-03-31 @ 15:52:21
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/
Postat av: Ellen

HAHAHAHAHA! ÅH svimma i kön! De andra hemma trodde nog jag blitt knäpp när jag gav ifrån mej ett gapskratt innefrån mitt ensamma rum. :)



Som linnéa sa - fantastiskt inlägg! hahah

2010-04-02 @ 18:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0