MORMORS OCH MORFARS MAGISKA VIND

Nu sitter jag här igen, uppe på mitt rum hos mormor och morfar i tystnaden.
Det är på tiden att jag lägger upp en grej som Linnéa (kalasnea.blogg.se) bloggade om i vintras.
Hon beskrev det så fint att jag vill lägga upp det här. Enjoy!

Inatt sov jag över hos Jennifers mormor&morfar. Dem har världens mysigaste vind/rum. Från köket fanns en dörr, en liten dörr som jag trodde var ett skafferi, men öppnade man fanns där en liten, smal trappa upp till ett rum, med ett litet vitt staket så man inte ramlar ner i hålet. I rummet fanns en dörr in i en vind, genom den, så fanns det ett till rum på andra sidan. Alltså Huuuuuuuuuuuuuur mysit som helst!! (om ni vill ha mysfaktor som inte går att slå, besök den magiska vinden!)

Jag skulle vilja ha precis ett sånt rum. Med snetak, lågt i tak, ett litet sött fönster, krämfärgade tarpeter med blommig båd/bod (heter det så?) fina möbler, en gosig säng med massa filtar och kuddar och heltäckningsmatta som är sådär fluffig och varm! :) Jag ska försöka få samma känsla i mitt nya hem som på deras vind, försöka...

Iallafall,

Vi åt Ben & Jerrys raspberry/blackberry och tittade på Blood diamond, jättehemsk film. Efter filmen låg vi i våra sängar och snackade till klockan närmade sig 04:00 på morgonen, tidningen kom innan vi somnade. Morfar Karl-Erik tyckte att jag var en rar tös! Nu sitter jag här framför datorn med en filt framför den finaste julgranen. Jag köpte kravmärkt svart te med smak av blåbär idag, det luktade smarrigt, och ska snart avnjutas. Snön glittar ute och det är så fint att man börjar lipa, nästan. Imorgon ska jag ut i garaget och rota fram alla saker jag ska ha med i flytten, planera, skissa osv, så att det blir perfa! Det ska bli kul! :D

Jag ska också fixa ihop ett fint julkort till min mormor&morfar - Ulla & Lennart. Mormor har varit här nere med nybakade kringlor idag (hjärta)


Det var allt från Linnea, och allt från mig, men ni ska få se en väldigt dålig mobilkamera-bild på rummet först:



Det är inte hela men kameran är för kass i mörker.
Nu ska jag mysa vidare här. Ciao!

Kommentarer
Postat av: nea

åååååååååååh! Jag vill dit nu och äta glass med dig och snacka hela natten!!

2010-03-28 @ 21:25:40
URL: http://kalasnea.blogg.se/
Postat av: Jen

LET'S TALK ABOUT SEX!

2010-03-28 @ 23:37:20
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0