SJUKT SJUK

Gissa när jag gick upp idag (igår)? 19.00. Vet ni varför? Näe. För att jag typ inte sov ett skit natten innan. Gissa varför? Just det, för att jag är sjukt sjuk!

Vaknade typ en gång i kvarten, antar att det berodde på att jag svalde, dvs smärtan av att svälja väckte mig. Härligt!
Och när jag väl började bli så pass utmattad att jag liksom sov ändå så började de såga och lägga golv och borra ovanför mig. Härligt!

Sååå ja nu är klockan snart 4 på morgonen. Fint.

Har ätit 2 mackor idag. Och en tallrik cornflakes.

Visst jag borde kanske tänka "jag skulle inte gått på förfesten igår" men näe! Jag ångrar det inte även om det kan ha fått mig må sämre. För jag fick träffa Carro och Linnea som jag inte träffat på aaaages! Synd att jag inte kunde hänga med ut för att febern hann ikapp men DET var nog ändå tur...

Och jag måste få mina förbaskade pengar snart för jag VILL verkligen tillbaka till Friskis & Svettis. Annars kommer jag nog dö innan den här vintern är över.
Och så måste jag verkligen köpa en RIKTIG vinterjacka som jag kan ha i typ 5 år. Jag orkar inte frysa ihjäl en enda vinter till. Fy fasen.

Shoppa över huvud taget skulle ju inte sitta fel eftersom jag inte gjort det på... eh... eeeeeeh.... eeh..?
Just det.

Nej jag får väl försöka somna utan att svälja nu. Alltså ingen, INGEN har nog någonsin haft så svullna mandlar som jag. Någonsin, någonstans. Helt seriöst. Ni tänker er säkert två små runda utbuktningar som det brukar vara. MEN DET ÄR TVÅ GIGANTISKA, KÖTTIGA BÖLDER. Man ser t o m att de sträcker sig en lång bit NER i halsen!

Aaah.. jag måste verkligen operera bort dem men jag vågar inte för jag såg en gång på "The Doctors" hur man gör och eh ÖRK. MAN ÄR INTE ENS SÖVD!!!!!!!!!! Man har bara lokalbedövning, och en spruta rakt in i halsen när man är vaken? Nej tack. Sen hade de nån bränn-grej som de brände bort dem med, såg ut som en mini-svets. Sen tog de ut dem med en pincett. ALLTSÅ NEJ TACK. Fast ja tack. Orkar inte att det blir matrester kvar i munnen för att hålet är för litet så att allt inte kommer ner.

Men ååååååååååhhh jag måste kolla om man kan få bli sövd. Annars kommer jag få gå i terapi efteråt.

Slår vad om att jag får mardrömmar om detta nu. Skit.

HAHAH visste ni förresten att dingelingen längst bak i halsen kallas gomsegel??? HAHAHAHA hur fult som helst ju!

Ps. Okej jag tar tillbaks det om att ingen har varit så här svullen. Googlade "halsfluss" och eh ja... jag tar som sagt tillbaks det! Men jag är inte långt ifrån att vara lika illa kan jag säga!

Kommentarer
Postat av: Frida

Alltså är du säker på att du inte har halsböld? Har du svårt för att öppna käken helt? För jag hade först halsfluss (trodde jag) men sedan visade sig att det var halsböld och då samlar sig var bakom mandeln och så måste man suga ut varet med en spruta. Då sprayar de in i halsen med bedövning, så höll en sköterska fast mitt huvud så tog han en jättestor spruta och liksom tog i med all kraft han hade och drooog ut varet. Sen spottade jag blod. och så fick jag göra så 3 dagar i rad :) det bästa var att jag bara trodde att han skulle kolla om jag hade halsfluss så jag blev jätte chockad när han tog fram plastskynde och sköterskan började hålla fast mitt huvud. Aja skulle bara säga det :)

2010-09-28 @ 23:46:08
URL: http://peppen.devote.se
Postat av: Jennifer

HAHAHA vilken störd läkare! Men näe det har jag nog inte, har inte svårt för att öppna käken eller nåt utan det är bara svullet och vanlig halssmärta. Men mina mandlar har varit svullna så många gånger nu så svullnaden går aldrig riktigt ner, så när de väl svullnar upp så blir de jättestora. Och det är ganska vanligt, och en lösning är då att operera bort dem. Sååå vi får väl se hur det blir med den saken! Sprutor i munnen är jag ju inte lika rädd för längre efter alla de 10 000 gånger jag gjort det iom tandläkaren :P Härdad där heeheeeee...

2010-09-28 @ 23:51:38
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0