POTATISLIV

En sån här stor knipa som jag sitter i nu har jag nog aldrig suttit i förr.

Nu tror jag ju inte att satan har kommit för att hämta mig än. Antagligen kommer det att lösa sig på något sätt.

Och jag tänker faktiskt inte gå omkring och vara orolig nu för jag har liksom blivit lite immun mot det.

Visst, jag kan ju inte fortsätta laga lyxmat till mig själv som jag gjort senaste året men potatis är ju också gott! Potatis måste vara den billigaste maten som finns. Så nu får det bli potatismos, potatisplättar, potatissallad, kokt potatis, stekt potatis, potatisgratäng, eh... Får nog inverstera i ett stort paket vetemjöl så jag kan göra langos också. Är vetemjöl dyrt? Måste kolla upp.

Sen är ju inte gräddfil och rödlök så där värst jättedyrt heller.. Och sen får jag äta potatis och morotssoppa också. Och tomatsoppa, passerade tomater är också billigt. Buljontärningar är kanske dyrt men då får man väl krydda extra istället för kryddor har jag så det räcker i minst ett år haha.

Meeeeen jaaa.... Jag får helt enkelt hoppas att Gud är med mig och att allt det här eländet är löst om 2 veckor.
Om det går som jag vill så tänker jag fira genom att ge mig själv nåt riktigt nice.

Om det inte går som jag vill så får jag söka städjobb så det ryker, jobba röven av mig (det gör man, gick ner 3 kg på 3 veckor i somras) och tjäna mina egna pengaaaar. Det hade ju varit nice på ett sätt men man måste ju ha ett annat jobb efter ett tag för annars avlider man pga allvarligt slitage.

Allting går om man bara vägrar ge upp. Så är det! Kolla bara på mig hittills ;D Allt går!

Det som är irriterande är bara att man får se till att andra människor gör sitt jobb utan att man själv får nåt extra för det. Men det får man ta!

Älskar fortfarande livet!
Men hatar Sverige mer och mer. Som väntat efter kukvalet. Ciao!


Favorit i repris,
står fast vid att jag hade trivts som snigel! Typ.

Kommentarer
Postat av: ellen

va? haru fortfarande inte fått studiebidrag?? skitstat. Meen du har glömt att de finns typ tretusen olika goda billiga rotfrukter just nu ju! Rosta i ugn me olja å salt så e de klart! Koka egna bönor å linser e hett tips... ;)

2010-09-30 @ 21:46:06
Postat av: Jennifer

Sanna ord! Palsternackan here I come <3

2010-09-30 @ 22:32:44
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0