FARBROR RIMFROST & KUNG VINTER

Farbror Rimfrost är här som ni säkert har märkt. Måste faktiskt erkänna att jag för typ första gången i mitt vuxna liv längtar efter Kung Vinter också. Trött på Malmös dimma, då är det bättre med snö! Mycket bättre än slask. Så jag hoppas att det blir en vit Skånevinter i år också. Förhoppningsvis med större satsning på skottningen...........

Mest gillar jag Gumman Tö förstås. Ni som inte fattar vad jag svamlar om tycker jag ska läsa boken Olles Skidfärd av Elsa Beskow.

IDAG ÄR DET EN MÅNAD KVAR TILL JULAFTON.
Knasigt eller vad? Det var ju sommar nyss, och var tog hösten vägen? 

Nej jag är verkligen inte gjord för vintern. Möjligtvis juletid när det ska vara julbak och ljusmys. Resten är jag verkligen bara inte gjord för. Jag är en 100% sommarperson.

Det fryser liksom till lite inom en också. Livet som jag vill leva det begränsas. Och jag hade helst gått i ide till mars, om jag fått välja.



Kanske man skulle sätta lite färg på tillvaron med lussebak ikväll? 
Om man pallar knata ner till affären, förstås....

Kommentarer
Postat av: ellen

!!!!!????? VAD är det jag läser? DU vill SNÖ?! Här görs de framsteg! ;)

2011-11-24 @ 18:02:42
Postat av: Jennifer

Jag vet Ellen! Min avsky mot slask vann över avskyn mot snö, och nu är jag trött på det gråa och övarfuktiga, så jag välkomnar härmed snö! Observera endast riktig ordentlig snö, inget vattnigt eller isigt. BARA SNÖ. ;)

2011-11-24 @ 18:14:15
URL: http://illsnaphisneck.blogg.se/
Postat av: gumman linnea

ja den här dimman och gråtonen som är nu gör en så fruktansvärt trött! Jag skulle nog kunna sova 24/7! HAde varit fint fall det snöade på söndag..men det ska bara regna tydligen :(

2011-11-24 @ 18:26:24
URL: http://popgodis.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0